dilluns, 1 de desembre del 2008

Eixida amb bici XUQUER VIU



El passat dissabte 29 va ser la 5ª eixida programada de la Plataforma Xuquer Viu, aquesta vegada la ruta anava per el terme de Sueca, Fortaleny i Cullera, jo, evidenment em vaig inscriure, tót siga per una causa sol.lidaria com aquesta, LA DEFENSA DEL RIU XUQUER i l'explotació desmesurada, contaminació i destrucció dels entorns del riu i el seu ecosistema.

El Riu Xuquer és el pasa per Sueca, el que m'ha vist creixer, el que m'ha fet pasar molts moments bonics de la meua vida, ara, el riu esta trist, no te quasi vida, no ni han quasi peixos, el color de l'aigua ho diu tot, el riu esta quasi mort, almenys a la part de baix, entre Alzira, Algemesi, Sueca i Cullera, tot és degut a que quan passa per aquesta zona els abocaments li fan molt de mal al riu, tant que alarda el gobern autonòmic de sol.lidari i no son capaços de fer un control sobre les industries que contaminen el riu abocant tot tipus de vertits.....trist, molt trist.

Pero bé, la Plataforma Xuquer Viu va naixer amb l'idea de protegir i defensar el riu, els aquifers, les sequies, els ullals, els bassals, els embassaments, o siga tot el que envolta al riu....

Esperem que a poc a poc aquesta associació siga recolçada per cada vegada més gent i colectius per a que en un futur els nostres fills puguen disfrutar i aprofitar el riu de la mateixa manera que ho varem fer nosaltres...
Fotos de l'eixida amb bici: