diumenge, 26 de juliol del 2009

BAIXADA DE L'EBRE 2009



Altre any hem viatjat cap a Terres de l'Ebre per a prendre part de la Baixada al riu.

Aquest ha sigut el meu tercer any que participe i els nervis que tenia abans de començar eren pareguts o més als del primer...
Dissabte ben de matí haviem quedat l'expedició suecana per a fer camí cap a Tortosa, aquesta vegada sí que erem bona colla, Arturo, Irene, Brigida, Vicent, Victor, Jesus, Susi, Juanjo, Carlos, Miquel, Cristina i jo.



Arribem a Tortosa i veiem l'ambient de festa que havia pel carrer, colles i colles de gent vestits d'època o renaixença, son les festes del Renaixement. Nosaltres per a no perdre el costum i vore el lloc de "la batalla" anàrem cap al riu directes per a vore com venia de ple, no fóra que no portara quasi aigua, jejeje...

Per a dinar pujàrem a un poblet dalt de Xerta que es diu Benifallet, dinarem uns bons plats de pasta fresca i unes amanides, després descansàrem una horeta...

Arribava l'hora de nadar, baixem a Xerta i veiem que hi ha molta gent a la zona de la inscripció, enguany crec que havien pujat de 100 a 150 el límit de nadadors.

Aquesta travessia per als qui no la coneixen és baixar el riu corrent a favor del poble de Xerta fins a la ciutat de Tortosa (15.700m)...
L'eixida és davant de l'embarcador de Xerta, els jutges donen l'eixida i comencem a nadar, els primers kilòmetres no vaig gens còmode, el ritme és prou alt, sembla que la travessia siga només de 1'5 km, jejeje...

Quan portem uns 40 minuts la cosa sembla que va millor, vaig amb un grup d'uns 8 ó 10 nadadors i el ritme és bo, a l'hora decidisc parar un moment per a prendre el gel vitamínic i ací és on crec que vaig errar, el grup on anava no para per a res i ja no vaig aconseguir enganxar-los.

Minuts de molta fatiga per a mi ja que nadar sol molta estona és una lluita més dura que nadar amb companyia, quan portava hora i mitja tinc la sort de trobar-me amb dos companys del club, Susi i Jesus...els últims 4 o 5 kilometres els nadarem junts arribant a Tortosa amb un temps de 2h 00 m 41 s.

Estic content, he baixat un 15 minuts més de pressa que l'any passat ¡¡¡
Tots els de Sueca i Cullera que hem anat ho hem fet molt be, inclòs els debutants (Brigida, Vicent, Cristina i Victor), de segur que també tornaran un altre any...

Aquesta travessia cada vegada m'agrada més (ja ho vaig dir l'any passat i ho repetisc), vore el fons del riu, zones de molta profunditat, zones on pots posar-te dret, zones on la corrent és molt forta i zones on no hi gaire...la Baixa de l'Ebre és IMPRESSIONANT ¡¡¡

En la zona de l'arribada abans de donar els trofeus fan un berenar amb embutits típics de la zona, botifarra catalana d'arròs, ummm ¡¡¡ que bò...

A les 23 hores arribàvem a València, cansats però contents, el repte de l'estiu està cada vegada més a prop i entrenaments com el la Baixada confirmen que va tot per bon camí...
Les fotos les podeu vore a la dreta de la pàgina en FOTOS 2009.

PRÒXIMA TRAVESSIA: DISSABTE 1 MONCOFAR I DIUMENGE 2 CULLERA...






3 comentaris:

DR. TATOO ha dit...

estas que te sales amic..donde puedo ver la clasificacion porque no la encuentro.
nos vemos el domingo si todo va bien.
un saludo

Trim ha dit...

Por cataluña hay mucho nivel aunque bien es verdad que si no vamos los de Valéncia la cosa queda deslucida, jejeje...

CRIS ha dit...

HOLA TRIM!! SÓC CRIS. CLAR Q TORNARÉ A L'EBRE L'ANY QBÉ! VA SER UNA EXPERIÈNCIA MOLT BONICA, ES GENIAL NADAR A L'EBRE, TAN NET, L'AIGUA TAN CLARA, TANT DE CAUDAL, NADAR ALLÍ M'HA PAREGUT PRECIÓS.

AIXÒ SI, A L'ANY QUE BÉ INTENTARÉ BAIXA DE LES DOS HORES. BESETS. QVAJA BÉ!

I GRÀCIES PER LA INFORMACIÓ QFIKES DE LES TRAVESSES A LA PÀGINA DEL CLUB, M'HAS FACILITAT MOLT QCOMENÇARA A NADAR-LES!!

CRIS