divendres, 26 de setembre del 2008

Mai m'haguera imaginat tanta aigua.....

Eixe ha segut un dels comentaris més escoltats per la gent de Sueca, ningú s'imaginava que la vesprada del dimarts 23 de setembre del 2008 anava a passar a la història com la del diluvi universal fet realitat a Sueca, 337 litres en 4 hores avalen el que dic, rècord de plutja en una hora amb 144'3 litres, estem parlant de més de dos litres per minut d'aigua acumulada.

Tot començà a poqueta vesprada al voltant de les 16h aprox., jo estaba indecís, no sabia si anar a la piscina o anar a correr, l'oratge pareixia que volia complicarse pero no sabia quan, si en un hora , si en dos hores..... anar a la piscina ja ho vaig descartar d'inici, el que volia era córrer, ja que la volta a peu a Sueca era (ha segut suspesa) aquest cap de setmana, pensava que en uns 40 minuts que em donara treva la plutja tindria prou de temps per a córrer...

Ja possant-me les sabates sent un tro, pense, malament, em queda menys temps del que em pense, estic ja preparat per a eixir a córrer i un altre tro, malament, baixe al carrer i estan començant a caure les primeres gotes, els trons i els llamps eren molt estranys, de normal en una tronada els rajos i els trons venen de diversos punts diferents del cel degut al moviment de la tempesta, aquesta vegada la tronada para dalt de Sueca i ens digué a tots els suecans-es que volia passar la vespreda amb nosaltres, dit i fet, d'aquella manera començà a ploure de valent, el que en un principi pareixia un ruixat de 10 o 15 minuts no parava, passen els minuts i segueix, portem ja una hora i no para ni de quantitat ni d'intensitat, el soroll al carrers és bestial, la meua dona venia de treballar cap a les sis de la vesprada tota mullada i resignada, em diu que ja hi ha carrers on l'aigua puja per dalt la vorera, la cosa és més seria del que em pensava, les sabates de córrer li donen pas a les xancletes de platja, ja que volia baixar al carrer per vore la magnitud dels fets, efectivament, l'aigua ha pujat dalt la vorera i no para de ploure, en qüestió de minuts ja comença a entrar al pati del meu edifici, la pluja és tan forta que ni paraigües ni res, els cotxes aparcats al carrer començen a plenar-se d'aigua al seu interior, la gent para en l'intent de traure aigua de casa ja que continua plovent i el pànic d'alguns conductors fa que les onades d'aigua creades entren a les cases com si res.

Imatges al cap dos hores aprox de començar a ploure.

Al cap de tres hores seguim igual, aigua, aigua i més aigua, no pararà mai de ploure o què ????
El caos és complet a la ciutat, els carrers ja son rius i la gent no para de fer fotos i videos del què esta passant, algun penjat com el "nadador de Sueca" li posen la nota simpàtica de la vespreda nadant per un dels carrers principals de la ciutat, el carrer Sequial......

A les 20 hores pareix que la intensitat de la pluja comença a parar, segueix plovent pero ja és més anecdòtic que altra cosa...és moment de fer balanç de la situació, el pati del meu edifici inundat, la cotxera inundada, el cotxe de la meua dona inundat, en fí que som part dels molts afectats per la plutja....

Done una ullada als carrers del voltant entre ells el carrer Sequial i el panorama és.......AIGUA PER TOT ARREU.
Aquesta ha segut una xicoteta part de la crònica general de tot un poble on una vesprada de setembre va vore com el cel caigué literalment a terra en forma de diluvi.

Podeu vore fotos tretes dels diferents diaris digitals com Levante o Las Provincias enviades pels propis veïns: